Sivustojen graafisuus

Kuvankäsittelyyn ja kuvankäsittelytekniikkoihin liittyvät asiat.

Sivustojen graafisuus

ViestiKirjoittaja Baabloo » 02.04.2007 18:35

Kuinka paljon grafiikkaa käytätte sivustoissanne? Itse tulee käytettyä aika vähän, jos itse teen sivupohjaa, koska en jaksa oikein panostaa grafiikaa. Värisilmäni on todellakin aika huono näiden suhteen ja jos yritän jonkunlaista pohjaa kuvien avulla niin menen noin 99,9% aivan metsään. Toimivuus on mielestäni tärkeämpää kuin ulkoasu vaikka yleensä itse, kun selaan jotakin sivustoa tuomitsen ulkoasun perusteella(Joo olen hieman omituinen).
Baabloo
Jäsen
Jäsen

Re: Sivustojen graafisuus

ViestiKirjoittaja foxytin » 03.04.2007 07:11

Omilla sivuillani en kuvia käytä, mutta jos teen asiakkaalle sivut, niin luonnollisesti mennään asiakkaan ehdoilla.
Tottakait toimivuus on tärkeämpää. Harmittavan useat eivät vain sitä tajua ja tekevätkin raskaita ja huonosti toteutettuja sivuja, joista kärsii kaikki.
Alle 18-vuotiaalta vaaditaan huoltajan allekirjoitus.
- Vulpes - oppaita ja apuja web-toteutukseen
foxytin
Jäsen
Jäsen

ViestiKirjoittaja Pettis » 03.04.2007 21:00

Riippuu ihan ulkoasusta ja sivuston tarkoituksesta sekä siitä, että kuinka "tärkeä" sivusto on.

Vähällä grafiikalla sivuston voi saada näytämään hienolta. Jos asiat tekee oikein, ei grafiikka kasvata sivuston kokoa juuri lainkaan. Pieniä kuvia, CSS-kikkoja jne. ja vähällä grafiikalla saa kevyen sivuston joka näyttää hyvältä.
Pettis
Ylläpitäjä
Ylläpitäjä

ViestiKirjoittaja k00pa » 05.04.2007 16:04

En ole käyttänyt grafiikkaa sivuillani koska olen laiska ja siksi en jaksa tehdä niitä.
Tosin seuraavaan ulkoasuun olen suunnitellut graafisia kikkoja.
k00pa
Aktiivinen jäsen
Aktiivinen jäsen

ViestiKirjoittaja Pörzi » 08.04.2007 14:49

itse ainakin käytän grafiikkaa, mutta en latausajan kustannuksella. Sellaiset efektit, jotka mielestäni nostavat latausajan tai tekevät sivustosta muuten huonosti käytettävän tai raskaan saavat jäädä pois. Ensisijaista on käytettävyys ja toisella sijalla ulkoasu ja latausaika. Smile
Pörzi
Jäsen
Jäsen

Paluu Kuvankäsittely